Lita på hunden...

Bevakningsgänget träffades vid Q8 i Fittja i går kväll. När klockan var 19.00 så fick vi ett telefonsamtal från våra instruktörer. Vi skulle åka i kolonn till angiven plats.


Kolonnen åkte iväg och allt gick bra om man bortser från att vi åkte lite fel. Väl på plats så fick vi ett uppdrag. Ett inbrott  hade begåtts och nu skulle vi leta prylar, bovar och banditer.


Vår grupp startade på utsidan. En Väska hittades och vi rapporterade in detta. Fortsatte arbetet och efter en stund så hittades väska nr 2.


Vi delade på gruppen och även figuranten hittades och eftersom vi hade problem med våra radioapparater så hade vi ingen aningen om detta. Tog en lov till med Zyrran och rätt som det var så drog hon ner nosen i backen och for utför en stig.... efter flög jag och landade 3 meter senare på rygg. Tydlig markering?? Där låg jag på rygg i en skogsbacke med en rottweiler som inte ville ge sig.... Anropade på radion och fick besked om att figgen redan var funnen och fick då ge beröm till min taggade hund.


Sen blev det vår tur att gå in på området. Fullt med cementrör, pallar, plastslangar, gamla bilar och ett lager fanns på området. Vi jobbade oss sakta men säkert igenom. In i lagerlokalen och Zyrran vindande in något men jag trodde hon kände av dom andra som befann sig på husets baksida. Det var en himla tur att Maria och Dusica jobbade vidare och hittade figgen som dessutom var beväpnad med både pistol och en bomb!!!


Fortsatte att leta och till slut så hittade även Zyrran en skurk som hade gömt sig bland bråten.


Efter nästan 2 timmars jobbande så var hon rätt glad att få gå in i bilen och sova medans jag gick tillbaka och agerade figge med dom andra deltagarna. En myckt rolig kväll där framför allt jag har lärt mig: LITA PÅ HUNDEN!!!!



Nu har jag kommit hem från sista kurstillfället i ämnet ringträning. Dom här 4 gångerna har gett mig så mycket. Hon kan nog bli riktigt bra om några månader......

Kommentarer
Postat av: Maria & Dusica

Hahaha!

Fan va kul vi hade allihop.

Det där borde vi göra oftare, längtar till morgon dagen!!!

Hittade din sida via BBK.

Ses i morgon!



Maria&Dus

2008-11-02 @ 00:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0