Gissa vad vi har gjort idag!!

Vi har varit på bevakningsträning i Södertälje..... Sittande bevakning, spår, uppletande och en vindfigge gömd i skogen som vi skulle hitta......  Naturligtvis så hann vi köra platsliggning, fritt följ, inkallning och fjärren innan vi satte igång.

En mycket spännande kväll som började med att jag agerade ljudfigge. Svart som attans och där skulle jag ta mig fram, klarade mig utan att gå vilse eller trassla in mig i pinnar eller snår. Men ärligt talat så är man inte så kaxig när man står där själv.....det finns mycket vildsvin i trakterna.

Zyrran gjorde en mycket bra sittande bevakning. Markerade ljudet och behöll fokus hela tiden med ett litet avbrott då hon vände sig om och gav mig ett par snabba pussar. Hon återgick sen direkt till sin uppgift.

Dom övriga aktiviteterna gick också bra.

Det jag vet att vi måste träna på är spårupptag, längre patrulleringsstig med ljud, vind och spårövergång. Jag har även lagt fram önskemål om platsliggning med skott. I helgen ska jag försöka mig på att lägga ett längre spår på lördagen för att sen kunna träna detaljer på söndagen då vi träffas med bevakningsgänget.

Ska även försöka lägga in lite lydnad i helgen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0