EP-anfall??

Vi har legat i med träningen under veckan som varit. Bevakningen blir bara roligare och roligare. Nu markerar hon även små patronhylsor som är gömda i mossan när vi spårar. Vilken pärla hon är. Lydnaden i dag på klubben gick också bra. Hon känns stabil lilla prinsessan.

I lördags hände ngt som fick mig att tänka till....."Vi har bara våra hundar till låns".  Vi hade beslutat att inte göra så mycket under dagen och jag skulle precis gå ut med hundarna. Eddie följer med mig ut i köket (som vanligt) när jag vänder mig om så ser jag min lilla pälsboll gå på armbågarna, krökt rygg och stela bakben samtidigt som han huvudet vrider sig ner och åt sidan, tuggandes på ett onaturligt sätt.

Plockar upp hunden i famnen och tar upp han på köksbordet. Stadga i bakbenen men inte i frambenen. Efter en stund så sätter jag ner honom på golvet och där sitter han..... gungandes med huvudet.

Försökte få honom att gå framåt och det gick sakta och godis ville han inte ha (nu blev jag orolig)

Ringer veterinären - lång telefonkö - och under tiden börjar han hämta sig mer och mer. När jag efter 50 minuter går ut till bilen så har han piggnat till rejält och skallar till (som vanligt) när ytterdörren stängs.

Jaha.... vad gör man nu. Sätta sig i telefonkö och rådfråga igen?? Jag bestämde mig för att åka in och prata med dom. Väl framme så kunde jag se att han hade inte samma aktivitetsnivå som han brukar ha men för en utomstående så såg han helt frisk ut. Pratade med personalen som sa åt mig att åka hem och låta Eddie vila i några dagar eftersom hon var ganska säker på att han hade fått ett EP-anfall......

Sagt och gjort... hem åkte vi och la oss i sängen och mös......

Har inte sett några andra förändringar på honom och nu är han helt normal (läs "skällig").

Kommentarer
Postat av: Kristiina

Stackars lilla Eddie , förstår att du blev rädd....pussa pojken på nosen från oss.

2008-10-14 @ 12:13:19
URL: http://puli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0