Bevakning, ringträning och spår med uppletande

Torsdagens aktivitet var som sagt ringträning med Gerard O'Shea. Hur agerar domaren i ringen? Hur mycket och när tittar domaren på just din hund. Vad måste du göra som handler?

Det blev även praktisk träning och det är en roligt grupp med allt från smått till stort. Zyrran och jag hade lite olika åsikter om huruvida man får bita matte i högerarmen eller inte...... den här gången fick jag min vilja igenom.

På fredagen blev det inte så mycket hundaktiviteter. Jag åkte in till stan och mötte Kenneth. Lite mat och ett par öl innan vi gick vidare till Globen Annexet för att kolla på Monsters of tribute. Mycket trevlig kväll som avslutades med en hundrastning vid halv 3 på morgonen.

Lördag kl 11.00 så träffade jag (instruktörs-) Barbro ute vid Lida. Vi förgyllde dagen med både spår och uppletande. Barbro fixade ett (700-800 m) klurigt och mycket roligt spår till oss som gick genom skog, över vägar och ut på en äng. Hon jobbade bra min lilla tjej. Dagens spår gav samma resultat som tidigare..... mer träning att påvisa föremål i skogen. Har börjat med att klicka in hennes liggmarkeringar och jag tror med säkerhet att detta kommer att bli kanon.

Uppletandet gjorde hon också bra med tanke på det tuffa spåret hon hade gått tidigare. Man såg att hon var trött men jobba det gjorde hon. En mycket trevligt och givande dag.

I morgon är det Södertälje och Bevakningsträning som gäller......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0