Aktiv helg

Lördagen inleddes med bevakning. Jag tog med mig Lotta J som figge, det jag inte visste va att vi först skulle gå ett kolonnspår. Eftersom det finns snälla människor i gruppen så fick även hon låna en hund, en shäfer:-)


Efter besked att hela truppen misslyckades och vi hade fått ett tjusigt bakspår så blev vi återkallade till basen. Lite fika och snack för att sen gå på patrullstigen. Nu fick Lotta J jobba som ljudfigge.

Vi hann även med 2 spår till Zyrran varav det ena var ett korsande spår  och där hundarna startade samtidigt. Gick som tåget för oss båda. Väl hemma så somnade både jag och Zyrran rätt snabbt.

Söndagen bjöd på skogstur på förmiddagen med Lotta J. Målet var att även plocka svamp men det var bara att konstatera att gårdagens skörd var betydligt bättre.

Sen hem och fixa hus och hem. Zyrran fäller som jag-vet-inte-vad och fortsätter hon så här så får jag ställa henne bland nakenhundarna....

Idag var jag på privatkurs och vi ska förmodligen starta lkl 2 i oktober. Vill inte vänta längre efter som damen ska löpa i november.

Vi började med krypet och även framåtsändandet idag - det kommer att ta tid:-) men vi har ju vintern på oss.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0