Världen är vit!!

Under lördagen tog jag ut hundarna på en lång härlig vinterprommis. Vi gick förbi pulkabacken och körde backträning med Zyrran. Härligt väder och hundarna var lite galna.

Hämtade sen Kenneth vid tåget - efter en hel veckas frånvaro från familjen. Han har tillbringat en vecka i Seattle.
Raka vägen hem och fixa till oss för att sen dra in till Tyrol och lite härlig rock - Sweden Rock Kick Off.

Söndagen gick i bevakningens tecken. När jag efter en knapp timme hade plurrat i en bäck så frös jag rejält men eftersom jag hade extra skor och strumpor med mig så var det bara att byta. Sen körde vi på igen.

Fick äran att spåra med Björn´s Digger, en shäferhane som är väldigt pappig:-). Spår nr 2 gick som en dans. Zyrran fick även några spår i snön och det var härligt att se hur hon kollade av viltspåren som hade korsat vårat spår för att sen bestämma sig vilket hon skulle ta - visst fixade hon detta galant.

Hon fick även en ljudfigge och när markeringen kom så släpptes hon för att få sin belöning. En mycket bra dag med nya erfarenheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0