Träningstävling

I onsdags körde jag både Zyrran och Eddie på Botkyrkas träningstävling. När det gäller Eddie så jobbar jag på hans pip och gnäll och jag är mycket nöjd med momenten jag gjorde. Att han sen även kunde separera rutan och apporteringsdirigeringen kändes bra:-)

För Zyrrans del så började platsliggningen med ett mindre slagsmål. Hund 1 -5 var upp och röjde och som nummer 6 låg Zyrran - hon låg kvar och det var skönt. Det blev en ny platsliggning och det gick också bra.

I linförigheten fick vi en 7:a, Avdrag pga hopp och studs samt DK. Det var en mycket glad dam som gick linförighet:-)

Läggandet nollade hon. Men en 9:a på inkallninge kändes bra då avdraget var snett sättande. När ställandet kom så plockade hon en 10:a där utan problem. Apporten gav inte mer än 7,5 eftersom hon hoppar fram för att ta apporten.......När hon väl skulle göra hoppet så slog hon i och detta gav en 8:a.......

Summan slutade på 157 p....

Vad lärde jag mig.... Stressa inte ut med hunden på planen..... Värm upp 5 minuter.....

Hennes neddrag i linförigheten handlade om ej förberedd förare:-) Men nästa gång då har jag lärt mig!!



Nu ska jag fixa lite hemma sen ska vi iväg för ett lydnadspass och sen drar vi till Hässleholm:-) Utställning i två dagar som ska bli underbart roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0