Skogsrunda med jogging:-)

Blev lite peppad efter gårdagens spurt igenom skogen så när jag kom hem så tog jag ut hundarna i skogen och kom på tanken att jogga. Detta trots att jag kände av gårdagen i skenbenen (dåliga skor).

Vi satte fart mot 5 km slingan. Först sträckan uppvärmning och sen satte vi fart. Stegräknaren var påslagen eftersom jag ville kontrollera sträckan och framför allt få en tidsuppfattning.

Zyrran och Eddie skötte sig jättebra. Cyklister och annat löst folk i motionsslingan blev totaldissade av hundarna. Nosen rakt fram och en underbar trav från Zyrrans sida. Eddie fick jag jobba lite med en stund eftersom han har förmåga att hoppa, studsa och skälla men till slut så lärde han sig:-)

Summan av kardemumman blev jogging i 4 km (35 minuter) och resterande var uppvärmning resp. nervarvning.

Jag blev jättestolt över mig själv *ler* eftersom jag inte har joggat på länge och dessutom är storrökare. Nu har jag en tid att jobba på att förbättra. Det underlättar med bra kondis när man ställer hund:-)

image155

Zyrran fick senare låna grannhundens boll - något hon ofta står och blänger efter mellan staketribborna. Efter mat till hela familjen och hundarna kom hon och lade sig med sitt ben i soffan. Hon brukar böka runt lite innan hon hittar rätt läge - så gjorde hon även idag. Jag böjer mig över henne och pussar henne över nosen och ser till min fasa: HON HÅLLER PÅ ATT SLITA MITT CIGG-PAKET I SMÅBITAR!!!! Hennen tuggben låg på golvet.......

Visserligen ska jag inom en snar framtid sluta men inte just nu.

Kommentarer
Postat av: Sanna

hej

gå in på min blogg och tävla om 2 par nya diesel jeans

ingen avancerad tävling, gör den för rolighetens skull:)

ha det så bra

2008-05-20 @ 20:06:31
URL: http://sannassanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0