Motionsdax

Hämtade hundarna och åkte ner till Brosjön. Zyrran och jag började med att springa en liten slinga på 2 km. Jag är fullt medveten om att 2 km inte är speciellt långt men som otränad förare så måste man ju börja någonstans. Tempot var inte jogging-takt utan mer full-fart-framåt:-)

Zyrran längtst ut i kopplet travade på med högt huvud med ett driv som är kul att se. Efteråt i andra ändan så flåsade jag med goa glada tillrop: Braaaaa tjeejen. Braaaaa. Framååååt...... Inte så konstigt att folk tittade på oss när vi kom älgande genom skogen.

image154

Sen gick vi ner till vattnet och Zyrran skulle simma lite. Kongen som jag kastade ut vägrade hon att hämta.... den flöt iväg någonstans i vassen och jag inser att vi inte kommer att se den något mer. Skulle precis gå upp så möter jag Marie och Peg. Slängde in Zyrran i bilen och gjorde Marie sällskap medans Peg simmade.

image153

När Peggan var klar så tog vi ut Zyrran.... hon simmade runt bryggan med hjälp av Marie och en roligare leksak. Sen var det fullt ös för att hämta bollen ute i vattnet på det gamla vanliga sättet. Tack Marie för hjälpen:-)

Sen åkte vi till Botkyrka BK och gick en sväng i grustaget. Envis som jag är så joggade jag och hundarna upp för branten med mycket lös sand. Jag hade lite mjölksyra i benen när jag kom upp *ler*

Eddie fick sig ett lydnadspass på planen och sen bar det iväg hem. Nu ska jag se på tv och bara vara:-)

Kommentarer
Postat av: susanne m big.

Vilken rumpa hon har:):) Inte Marie alltså utan den vackra Systern!!! Bigge har gått en rond på fairway i lydnad i kväll. Helt otroligt att i 45 minuter vara helt fokuserad, jag blir så glad och behöver tränings stöd:)... Efter Itali!Kram!!!!!!!!!!!!!!!

2008-05-19 @ 23:27:48
Postat av: kristiina

*ler* snart är matte i toppform med all den motionen , vad duktig du är !

2008-05-20 @ 08:59:00
URL: http://puli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0