Lydnadsträning

På förmiddagen var det dags för mig och Zyrran att ha lydnadslektion:-) Hon kändes mycket stabil och det har blivit förbättringar från förra veckan. Ytterligare några små förbättringar ska ske och länkningen på momenten jobbar vi på. Externbelöningen körs också stenhårt. Hon fattar nu vad targeten är till för.... inga problem, bra tempo in i rutan och vi ska fortsätta jobba på det till nästa vecka.

Eddie fick sig också en drillning, den här gången på momentet rutan. Förmodligen kör jag morgondagens tävling och sen får han ev. ett tävlingsuppehåll för att befästa vissa små detaljer.

Kristiina med Lilo och Ida kom förbi och fikade. Härligt att träffas igen och man får passa på när hon är i Stockholm och hälsar på. Kenneth skulle åka och handla och backade naturligtvis in i Kristiinas bil...... säger bara: Tur att det inte var jag!!!!!  Lugn, Kristiina... jag betalar dina reparationer på bilen.

Vi åkte sen gemensamt till Botkyrka för att träna. Eddie fick blandad kompott och han hade greppat dagens rutan-övning bättre än vad jag trodde:-) Apporteringsdirigering och vittringen kördes också. Vet inte hur det ska gå i morgon på DM......

Zyrran fick lite fritt följ och mycket vändningar. Avslutade med apporten och sen hoppet för att sen få externbelöningen.

Det har varit en trevlig dag - men det fanns som vanligt tusen saker man skulle ha hunnit med.


Kommentarer
Postat av: Lexie

hoppas du får en bra kväll :D

2008-05-02 @ 20:55:16
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: susanne m big.

Jag var mobil fri i dag annars hade jag ringt. såg nu att du ringt först nu. I kväll har Bigge och Nova fått busa lite på kvälls promenaden:) dag 10 på vilan...Kul att träningen går bra för er. nästa vecka börjar vi nöta igen. Törs man parkera utanför dig?:)Trevlig helg!!!!!!!!!!

2008-05-02 @ 23:09:57
Postat av: Anonym

Ja, du Susanne.... jag ska visa dig var du ska parkera och samtidigt gömmer jag mina bilnycklar:-)
Som sagt jag försökte ringa även till jobbet men fick inget svar. Vi kan försöka nås i morgon annars.... kram på dig:-)

//lena

2008-05-02 @ 23:32:44
Postat av: Kristiina

Ha ha , jag vill också veta var man står säkert hos er....=)
I dag gäller det , HA
,

Lycka till idag , tänk på att klubbens ära vilar på dina axlar...du har ju mest erfarenhet.....
*ler*
Jag har kollat ; Haninge har ganska bra klubb annars =)
Vi ses senare , hare sålänge

2008-05-03 @ 09:23:43
URL: http://puli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0