Så blev det spår...

I morse tog jag hundarna ner till ängarna. Lite bus och lek va dom värda. Efter 45 minuters full rulle så ringer Sussie7Myzzko och frågar om hon ska lägga ett spår till Zyrran för hon är ute vid Lida. Självklart sa jag. Tog hundarna och gick hem för att packa oss in i bilen:-)

Medans Zyrrans spår låg till sig så diskuterade jag och Sussie framförgående. Sussie provade några gånger på med Myzzko och jag körde även Zyrran. Skönt när man kan komma fram till en lösning:-)

Nu skulle Zyrran ta sitt spår. Som tur va så hade hon använt lite energi på fältet hemma så jag är jättenöjd med hennes tempo. Sen att jag min dumma nöt koncentrerade mig på mina fötter och missar att jobba henne på pinnarna.... matte står med dumstruten på huvudet just nu. Sista pinnen och slutet gick mycket bättre. Hon stannade även och började dra i något i backen och när jag kom fram så såg jag en benknota...... Ett "Nej" kom och hon bröt sysselsättningen och fortsatte spåra. Kändes bra.

Väl tillbaka så gick jag och la ett mycket kort spår med många pinnar och medans spåret lades till sig så följde vi med i Sussie spår och även Yvonnes.

När det var Zyrran tur så fick jag jobba på vid pinnarna i slutet så greppade hon dom men jag kunde se att hon började bli trött....men hon jobbade på. Nästa gång så ska jag börja med ett kort spår med många pinnar.

Nu väntar vi på lite gäster som kommer och sen drar vi ut på galej:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0