Ridhusträning

image104Igår kväll drog jag med Zyrran (och Eddie) och Sussie med Myzzko och Cewin mot Nynäshamn för ridhusträning. Att vi sen åkte fel 2 gånger och fick ringa för att tala om att vi var på väg är inte så mycket att tala om men vi var där ungefär med 2 minuter till godo:-)

Mycket givande kväll hade vi. Många trevliga hundförare och ett ekipage tävlande med mig i Bro-Håbo förra sommaren.... alltid roligt när man känner igen människor:-)

Zyrran hade lite problem med fokus då vi befann oss i ett ridhus. Det går att äta hästskit!!! Efter ett par korrigeringar så gick det bättre. På slutet så var det inga problem alls. Det var ju första gången vi skulle träna lydnad på en matta av godis.......

När vi väl kom hem vid 23-tiden på kvällen så stöp jag och hundarna i säng.

I morse så var det dags igen. Samling vid 8 och i dag var jag och Sussie först på plats. Då kunde vi ta en promenad med hundarna i lugnan ro. Eftersom våran grupp i går hade Lotta som instruktör så körde vi med Ann i dag. Zyrran gick mycket bra idag. Ett par försök med att äta men bara jag är uppmärksam så fungerar det. Mycket kontakt vid fotgåendet.

Vi körde även en platsliggning och det var många hundar. Zyrran hade inga problem med att ligga kvar. Hon är så rolig att jobba med - vilken arbetsglädje:-)

När vi kom hem i dag så tog jag och Sussie hundarna genom skogen till ängarna där dom fick springa av sig. Zyrran sover nu *ler*

I morgon eftermiddag är det dags för ridhuset igen.....

Kommentarer
Postat av: Ninna

Ohh vad roligt ni har haft =)

2008-03-16 @ 12:43:18
URL: http://puli.blogg.se
Postat av: Sussie

Vilken snygg bild! Vilken fotograf har du anlitat.Hi hi!
Har du tagit några kort på Myzzko får du gärna maila dom.
Vi ses imorgon.
Sussie, Myzzko och Cewin (han med stenarna)

2008-03-16 @ 22:49:20
URL: http://susannekcewin.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0