Lydnad

Igår var det dags för lydnadslektion igen. Jag hade bokat en timme och Sussie/Myzzko timmen efter. Först körde jag Zyrran. Rottweiler och jag fick ta en liten dust på planen - man får inte hoppa och bita matte i armarna!!!

Efter en halvtimme var det dags att stoppa in Zyrran i bilen och det var Myzzko´s tur. Vad jag fick jobba för att få in henne i bilen. Hon skulle till Myzzko tyckte hon och inte in i bilen. Sussie var beredd så hon lyckades aldrig med sitt försök. Damen och jag fick en dust till och in i bilen åkte hon - jag trodde hon skulle riva bilen. Enligt henne så skulle det tränas mer!

När Sussi hade kört en halvtimme så var det Zyrrans tur igen. På det här sättet så får hundarna en paus och man slipper en hund som kroknar efter 45 minuter. Samtidigt är det väldigt bra att se när andra tränar och får instruktioner - man lär sig även där:-)

Läggande och ställande under gång har gjort stora framsteg. Fria följet ska vi köra vidare på och förlänga efter Zyrrans förmåga *ler* Igår så tjuvade hon på hoppet ett par gånger men efter utebliven belöning så insåg hon sitt misstag och gjorde saken rätt.

Inkallningen fungerade bra. Jag har ju kastat boll snett bakåt eftersom hon har förmåga att nästan välta mig med sina bestämda ingångar. Igår körde vi med boll två gånger och sen en inkallning med ingång - vilken skillnad:-)

Apporteringen går även den frammåt - apportering för Lkl 1 är ju redan klar men nu jobbar vi vidare för lkl 2. Rutan är ngt som jag måste ta tag i. Hon går ut fint men har så mycket intresse för boll/leksak att det blir mer likt uppletande när hon har kommit igenom rutan. Men vi har ju tid på oss.

Framförgåendet fungerade bättre än jag förväntade mig och vi kör vidare även här:-)

Kraftigt nerkyld och ganska fullproppad med nya saker så var det skönt att komma hem till familjen - jag somnade i soffan. På kvällen tog jag den vanliga rundan med Micke, Jenny, Lissa och Gucci.

Bara 8½ timme kvar tills man får gå hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0