Knockout av en rottweiler

Gårdagens ringträning gick som den brukar, hon ställer sig snyggt och så fort vi ska börja springa så är det 180 knyck. Gallopp eller passgång..... var finns travet. Kände mig faktiskt lite uppgiven - jag vet att hon inte är så gammal men irritationen fanns där i alla fall.

Eftersom jag inte är den som ger upp så bestämde jag mig för att det var just travandet vi skulle träna lite på hemma. Passade bra då hon inte skulle simma idag. Med beslutsamhet i stegen tog jag ut hundarna på en rastning. Väl hemma så fick Eddie gå in.

Ställde upp henne - klapp på rumpan - och så gav vi oss iväg. Varje gång hon travade med blicken frammåt så kom bollen farande över huvudet. Det tog inte så lång tid för henne att fatta "galloppen"

Även när hon fick se Jenny längre fram på gatan så höll hon travet och så kom bollen. Under denna aktivitet så skickade jag bolllen, tappar kopplet och böjer mig ner för att ta upp det - samtidigt som Zyrran fångar bollen och gör ett av sina glädjehopp..... rakt upp med huvudet i mitt ansikte. Ovanför överläppen har jag nu ett snyggt jack som är kantat av en svullnad.

Även om det innebär en del risker så fortsätter vi våra övningar i morgon!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Snälla Lena! Kommer du inte ihåg när jag fick en alldeles gratis botox-läpp av Berta för några år sedan?! Jag var lika svullen och snygg som Linda Rosing (om nu hon är snygg)i flera dagar!!!! Det är bara att inse fakta - så är det att ha rottis! :)

Kram på dig / Lena

2008-03-09 @ 19:43:04
URL: http://hem.bredband.net/b437086
Postat av: Lena

Jag har insett att mitt liv aldrig blir sig likt!!!

//Lena

2008-03-09 @ 21:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0