Jag ser ljuset....

redan klockan halv 6 när jag kliver upp:-) Blir så glad när man slipper ut och gå i mörket.

Gårdagen bjöd på måndagsträning med Maria/Seiko och Susanne/Myzzko. Jag och Eddie fick till fjärren igår och det kändes att det inte var helt hopplöst. Apporteringsdirigeringen går också bättre och bättre.  Anmälan är gjord till den 20 april och nu är det nötande som gäller:-)

Zyrran har fått riktigt fina sättanden från ligg - flyger upp utan att flytta rumpan *ler*  Roligt när man ser att 5-öringen trillat ner på rätt plats. Target i rutan fungerar bra och igår satte hon tassen på "målet"  och inväntade belöning. Vänstersvängarna i fria följet är jag jättenöjd med - mycket bra rump-kontroll. Ställandet var det som vanligt inget problem med heller - nu ska gå vidare med den biten. Även läggandet från stå börjar ta form.

Var tvungen att åka hem innan träningen var klar eftersom jag skulle hämta Micke som hade varit i Romme och åkt snowboard. När klockan slog 20.00 så var det jag som satt bänkad framför TV:n för att se Vetenskapens Värld och programmet "Den unika hunden" på kanal 2. Ett program som var mycket intressant. Man kan gå in på SVT:s hemsida och se programmet via webben.

I kväll så ska vi nog träna lite på "travandet" igen..... och kanske cykeln kommer fram.....


Kommentarer
Postat av: Sara

skulle velat sett den unika hunden, men missa det, alla pratar om det! :(

2008-03-13 @ 20:07:14
URL: http://littlenova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0