Äntligen rapport:-)

Ja, tröttheten tog över i söndags när jag hade kommit hem från utställningen - somnade redan halv åtta *ler*. Under gårdagen hade jag lovat mig själv att inte starta datorn när jag kom hem och jag lyckades hålla löftet.

Söndagen startade tidigt:-) Var på plats i Enköping straxt före åtta. Zyrran fick sin "etta" i kvalitet och då hade vi nått ett av delmålen. Min önskan var ju att få en placering i juniorklassen men där gick vi bet. Vi åkte ut som hund nr 7. Hon skötte sig bra (som alltid) men har lite förmycket "spring" i benen så travandet blir ju inte alltid så vackert.

Hennes Kritik blev så här:
Femenin tik. Trevlig helt. Önskar mer utfyllt nosparti. Bra hals och rygg. Välformad bröstkorg med bra djup och längd. Kraftfullt bakparti. Välvinklad. Bra benstomme, fina tassar. Ljusa ögon. Väl markerade tan. Rör sig bra bak, brett fram.

Broder Hector tog hem vinsten i juniorklass för hanarna men blev tyvärr oplacerad i bästa hanhundsklass. Zyrran är stolt över sin snygga bror:-)

Mamma Vizca vann championklassen och placerade sig sen som 4:e bästa tik. Men dagen var inte slut än. Vizca med sina barn plockade även hem "Bergårdens Kings vandringspris"  i bästa Avelsgrupp.

image102

Även om jag sov hela natten var måndagen "trög". Tog mig i alla fall ner till Botkyrka BK för drilla hundarna. Eddie kördes igenom och jag kände mig nöjd rakt igenom.  Zyrran fick platsliggning, budföring och fritt följ. Jag får inte riktigt till det när det gäller hennes sättande från ligg... nästa träning är det den biten som gäller. Vi var nöjda när vi kom hem och jag slängde mig i soffan med ett glas vin (som jag missade på söndagen).

Idag känns det som en mycket bättre dag:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0