Äntligen Fredag!!

Onsdagens ringträning var enormt rolig. Dom har flyttat tiden till en timme senare för att det ska finnas mer plats. Det var en mycket trött rottweiler som klev över tröskeln hemma. Även om hon öste på i full gallopp som vanligt så kunde jag ändå se en viss förbättring för "travet" kom titt som tätt *ler* Det kanske blir nått av "skruttan" till slut.

Tisdagen och torsdagens simning ställde jag in då jag märkte att jag behöver komma ner i varv. 2 kvällar hemma på en vecka kan ju vara skönt. Man har ju familj också. I går kom Lotta med Elexa över och vi tog en mycket liten sväng med hundarna. Det är skönt att Zyrran kan ta det lugnt inne även om vi inte har haft någon aktivitet för oss.

När Lotta hade åkt hem så informerade jag min familj om "Städschemat" som nu finns i vårt hushåll. Inga barn har protesterat än *ler* även om 16-åringen såg ut som ett UFO när jag talade om att han skulle städa badrummet på övervåningen. Köket fick sig en genomgång som hette duga... saker slängdes och äntligen så satte jag upp vår knivmagnet på väggen så man slipper "knivblocket" som alltid står ivägen när man ska torka av bänken.

Nu på morgonensvängen så blev det en liten joggingrunda (2 km), Zyrran travar så fint med huvudet högt (precis så som jag vill ha det på utställning). Vi måste se roliga ut - längst ut i kopplet travar "prinsessan", efter kommer jag med glada tillrop och bredvid mig en lurvig sheltie som glatt hoppar och skuttar med små skall mellan varven:-)
Helgen kommer att bli mycket intressant. Jag har anmält mig till en lydnadskurs i helgen i ett ridhus:-) Vi kör igång i kväll, lördag fm och söndag em. Eftersom Zyrran förmodligen inte håller 4 timmar i sträck så har jag ju fördelen att även träna Eddie:-)

Bildbevis angående "våren" kommer - jag har nämligen en liten konflikt med min kamera och bilder i RAW-format!!

Kommentarer
Postat av: Designa din blogg - För dig som vill ha hjälp med bloggdesignen

Morrn morrn!
Jag önskar dig en riktigt härlig dag idag...=)
Här snöar det för fullt, lagom när man trodde att våren skulle komma.. men den kommer en vacker dag!

2008-03-14 @ 08:56:52
URL: http://www.designadinblogg.se
Postat av: Ninna

*ler i mjugg* städschema !!!!! oj vilka framsteg =)
vi införde också ett i förra veckan , vi skulle städa på torsdagar.....men bestämde igår att vi börjar nästa torsdag =)=)
Här snöar det som aldrig förr, buhuu , hatar snö...

2008-03-14 @ 11:16:30
URL: http://puli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0