Zyrran och jag på äventyr!

Det blev inget spår idag...Zyrran och jag startade ett annat äventyr på eftermiddagen istället.

Jag tog med mig busskortet ifall vi skulle få för oss att åka buss eller tåg. Vi gick ner mot Solbo och fortsatte in på Vattravägen mot Uttran. Precis där strandvägen går in finns det tillgång till Uttransjön... där dom lägger i båtarna. Zyrran fick simma ett tag - jag hade varit smart och tagit med mig tennisbollen:-)

Vi fortsatte sen vidare förbi Uttran mot Salem. Ringde mina föräldrar och kollade om dom var hemma och om dom bjöd på kaffe - Nu hade vi plötsligt ett mål att gå mot.

Vid stora ängen vid Tussilagostigen fick Zyrran springa av sig. Vi kastade boll en stund innan vi fortsatte in i skogen mot mina föräldrar. Jag valde att inte gå på stigarna då jag ville att hon skulle få jobba lite på att lyfta benen i snår och ris.

Märks att man har vuxit upp i området - man kan skogen fortfarande.... Vi kom precis ut där mamma och pappa bor.

Väl framme så strechade jag Zyrran innan jag tog för mig av sill och potatis. Eftersom jag inte körde så kunde jag även avnjuta ett par öl på deras uteplats.

Efter ett par timmar startade vi hemfärden. Samma visa, skogen, ängen och bad i Uttran.

Zyrran ligger nu ihopkurad i soffan och sover - jag ska nu gosa in mig bredvid henne och bara ha en lugn lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0