Värme & Sol

Det har varit underbara dagar under den senaste veckan. När man har kommit hem från jobbet så har det bara varit snabba rastningar av hundarna för att skona dom från värmen. Senare på kvällarna har det blivit längre promenader och även lite lydnadsträning för Zyrrans del.

Jag svävar fortfarande på små moln när jag tänker på tisdagskvällen och inträdesprovet. Jag kan säga att det var mycket livat i basen.... ett konstant skällande. Zyrran och en annan rottistjej var dom som låg lugnt och stilla. Hanteringsprovet med skott gick också utmärkt. När det gällde patrullstigen så blev jag rätt förvånad för jag trodde aldrig hon skulle kunna urskilja något med tanke på oljudet från basen och skotten som brann av hela tiden. Men även här visade skruttan vad hon gick för:-)

Idag hade jag bokat in lydnadspass med instruktör. Det blev tävlingsmässigt och jag kunde känna av tävlingsnerven *ler*. Hon gick jättebra. Sen hann vi med att finslipa och gå igenom läxan till nästa gång. Hon var både arbetsvillig och duktig min lilla prinsessa:-) Jag körde även lite med Eddie - fritt följ (utan pip och skall) och sen tittade vi lite på fjärren.

Sen bar det av till mina föräldrar. Lite fika och socialt umgänge. Väl hemma så var det två trötta hundar som valde att ligga inne och sova eftersom värmen var näst intill olidlig.

På kvällen gick jag och svärmor ut med hundarna en lite längre runda. Vi stannade till hemma hos Astrid som har lite valpar hemma som vi hälsade på.

Nu har barnen fått mat (även om Kenneth inte är hemma) och hundarna gör inte många knop. Nu ska jag inta ryggläge i soffan och göra kväll:-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0