Spår i sol och värme

Idag träffade vi Lena med Elsa (och Tarzan) utemot Pålamalm-hållet. Lena lades ett spår till Zyrran med många pinnar:-) Själv lade jag ett spår till Elsa och ett till Tarzan. Efter en liten fikastund så var det Zyrrans tur:-) Jag är mycket nöjd med hennes insatts. Hon har aldrig gått ett spår i sån här värme och det var mycket torr mark.

Spåret var runt 200 meter och jag såg redan från början att hon hade ett helt annat tempo mot vad hon brukar ha. Hon var ju tvungen att vara mer noggrann i torkan *ler* . Vi jobbade på med pinnarna och lekte och belönade. Man kunde se på damen i slutet av spåret att det var jobbigt men hon gav inte upp.

Sen var det Lena och Elsas tur. Elsa var så duktig. Jag hade lagt ett upptags-spår med 3 pinnar och lilla Elsa tog spåret i rätt riktning varje gång. Pinnarna var absolut inga problem.

Innan Tarzan skulle gå sitt spår så gick jag ut och la ett väldigt kort spår till Eddie med 3 pinnar.

Tarzan jobbade på bra i spåret och tyckte det var så roligt. En mycket trevlig rottiskille måste jag säga. Blev ganska förtjust i honom *ler*.

Sen var det Eddie tur. Inser snabbt att jag hade ju låst hans grind med ett hänglås och nyckeln var kvar hemma. Så jag fick helt enkelt ta spåret själv...... Jag var rätt duktig och fick in alla 3 pinnarna..........

Väl hemma så blev det dusch med vattenslang - efter duschen slänger hon sig ner och rullar sig i den torra jorden..... Vad vacker hon blir.

Jag hade äran att få passa lilla Lizza en stund idag. Hon är söt som socker den lilla damen:-) Hundarna låg mest och sov i värmen så man märkte knappt att hon var här.

Nu är det dags för ryggläge i soffan..... och i morgon är det nya äventyr!


Tack Lena/Elsa för en trevlig förmiddag. På återseende.


Kommentarer
Postat av: Lena

Tusen tack för en jättebra start på dagen! Och fortsätt att jobba på samma vis i spåret, så kommer det bli kanoners i slutänden! :)
Kramis Lena

2008-06-01 @ 21:52:34
URL: http://hem.bredband.net/b437086

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0