Sista semesterdagarna...

I onsdags var vi på ringträning i Flempan. Jag kände mig lite ringrostig i början men sen släppte det. Zyrran var ganska trött efter passet men gnistrade till lite när hon fick träffa mamma Vizca.

Igår åkte jag ut till Susanne och Biggles på Ekerö. Vi tillbringade någon timme på Mälarö BK. Man kan verkligen se att Susanne har kommit igång med träningen. Det har hänt mycket på Bigglesfronten.

Sen tog vi hundarna och åkte iväg så dom fick bada. Jag fick se den "arga" sidan av Susanne igår *ler*..... Jag hade inte velat vara den gubben som kom ner till stranden och hade synpunkter.........

På kvällen gick jag och Zyrran till Micke och Jenny och drack lite vin och hade trevligt. Så långt var allt lugnt.

Väl hemma så var det bara att inse att något tokigt var det med Eddie. Han ligger på ett täcke i soffan som har en stor blodfläck. Under Eddies haka är det massa blod och även på hans ben....... Naturligtvis ska allt hända på natten....

Tvättar rent Eddie och kan inte se var allt blod kommer ifrån. Efter en stund så är det massa blod igen.... Tittar i munnen och kan fortfarande inte se var ifrån han blöder men så fort han börjar slicka på sina framben så blöder han ur munnen.

Tandköttet var första tanken..... men fick det inte riktigt att stämma.....

Hela natten har han slickat och jag har torkat. Jag har försökt att hålla honom under uppsikt för så länge han inte börjar slicka så blöder han inte.

Har ringt till Tumba Veterinärpraktik men tyvär så har dom ingen ledig tid men dom ringer om dom får in något återbud.
Dom trodde att det kunde vara tungan och jag håller nog med.... eftersom blodflödet startar vid slickningar.

Jag har försökt att titta extra noga på tungans undersida men det är ju inte det lättaste. Torrfodret vill han inte ha men mjuka bitar går bra... han är ju annars ett monster när det gäller maten. På morgonsvängen så var han som vanligt och han skäller även på folk som går förbi...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0