Semesterdag

Idag hade jag semester eftersom dom två yngsta grabbarna slutade skolan. Vi har som tradition att alltid bjuda hem mormor och morfar på fika och så även i år. Jag startade dagen med massa hushållsarbete, tvätta, hänga tvätt och skura golv. När fikagästerna hade gått så lade jag mig på soffan och vilade:-)

Vid 17-tiden åkte jag till klubben eftersom det var tävlingar där. Jag skulle inte tävla utan bara vara hjälpreda. Det var väldigt många tävlande på klubben, riktigit roligt att se. Jenny var där med Lizza och Lotta med Hector dök också upp.

Eddie och Zyrran har haft en vilodag idag. Mycket berodde på att även söndagen bar av till Lida med Jenny, Lizza och Gucci (mamma och pappa kom också ner). På måndagen när jag gick till jobbet så var det en tacksam rottweiler som sött sov vidare. När vi sen på kvällen skulle till klubben för träning så var det mening att Zyrran bara skulle ligga i skuggan och få vila men så fort vi gick in på planen så gick hon in i fotposition och blev mer än arbetsglad.

Vi körde igenom momenten i följd med slutbelöning. Slipade sen på fotgåendet, lite rutan och även fjärren. Det var skönt att ha båda hundarna på planen eftersom det blir enklare att skifta hund. Nyttigt för Eddie att sitta uppbunden och se mig köra Zyrran samtidigt som jag kan korrigera hans skällande.

Eddie drillades i fotgående och i fjärren. Har bestämt mig för att starta honom på Öland i Juli. Så nu har jag ett mål i Eddie träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0