Resa till Ekerö

Först vill jag tacka för alla Gratulationer som jag har fått i Gästboken och som kommentarer i bloggen. Det kommer nog ta ett par dagar innan jag inser vad vi gjorde:-) Zyrran förstår inte varför jag går här hemma och sjunger!!

Nog om gårdagen, i morse åkte jag över til Susanne/Biggles på Ekerö. Vi startade vårat äventyr på Spannfood och inhandlade lite roliga saker:-) Zyrran fick sin Klövjeväska och lite annat smått och gott!


Vi fortsatte vårat äventyr till lite fina spårmarker och lade spår till våra hundar. Insåg snabbt att det här blir något att bita i för Zyrran eftersom det var ängsår, snustorrt och även en del blåst.... Men det blev ett spår på 300 meter och 6 pinner + slut.

Sen bar det iväg till Mälarö BK för träning med Biggels. Susanne och Biggels är så duktiga och hans förväntan blir starkare och starkare:-) Det var varmt för killen och efteråt var han trött men nöjd.



Sen bar det iväg till spårmarkerna. Vi startade med Zyrrans spår så Bigge fick vila en stund till. Det tog en stund för henne att hitta spåret men sen plockade hon dom 3 första pinnarna utan problem. Sen blev det svår... hon jobbade hela tiden och gav aldrig upp. Tyvärr så missade hon pinnarna då spåret hade blåst iväg en bit och jag fick faktiskt hjälpa henne så hon hittade slutpinnen för den hade hon gått förbi med några meter....

Jag är ändå mycket nöjd med hennes insatts. Nästa spår blir i skogen tills vi hittar ängar med mindre torka..... och jag hoppas att det blir ute på Ekerö för det är så vackert där och framför allt roligt att spåra med dig Susanne (och Biggles)

Bigge jobbade också bra i sitt spår och jag tror med säkerhet att Susanne berättar mer på sin hemsida:-) Biggepojken

Vi önskar alla en trevlig Midsommar:-)




 

Kommentarer
Postat av: susanne m big.

Ja visst var det svåra spår för syskonen, men jag har planer på var vi lägger nästa gång:) Nere vid mälaren där det är bördigare! Vilken fin bild på Big:) Skålizzzzzz på Midsommar!

2008-06-19 @ 23:31:43
Postat av: Lena

Skålis själv:-)och tack för en härlig dag.



Zyrran har just nu kommit ut från sovrummet för att fortsätta sova i soffan.....



//Lena

2008-06-19 @ 23:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0