Platsläggande med skott

Åkte till klubben för att vara med på platsliggning med skott. Innan det var dags så körde jag igenom Zyrran. Vänster-svängarna börjar sitta riktigt bra:-) och likaså helomvändningarna. Apporteringsmomentet är också på gång - nu tjuvar hon inte apporten utan väntar på kommando. Inlärningen av rutan går framåt så snart kan vi nog gå vidare i inlärningen.


Vi avslutade med att köra igenom hela ettans program utan belöning mellan momenten - hon vet vad som väntar efter hoppet:-) Slutbelöningen, ett grisöra sitter alltid fint efter lite träning.

Eddie fick fritt följ, apporteringsdirigering och fjärren. När det gäller Eddie så ser jag framåt och känslan av hopplöshet har nästan släppt:-)

Sen var det dags för platsliggning. Vi var bara fyra ekipage och jag lämnade bara Zyrran ett par meter. Här skyndar vi långsamt. Hon låg kvar utan problem.

Marie körde också platsliggning med Peg. Vi hann med och ta en fika innan det var dags för mig att åka hem till familjen.

Hundarna ligger och sover och jag ska inta ryggläge i soffan och glo på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0