Midsommarafton

Dagen började med alldeles lagom väder. Jag och hundarna hängde med Jenny och Micke till Statol. Väl hemma så började jag förbereda för kvällen. Gräset skulle klippas och här har man tur som har ett gäng ungar att tillgå:-) Dom hjälpte till utan knorr med både det ena och det andra.
Hundarna trivdes med att bara ligga ute på tomten. Zyrran har hittat en plats som hon gärna använder när solen blir för varm.... i min rabatt..... Blommorna existerar inte längre men jag ska se om jag kan gräva upp knölarna så vi se om det finns något hopp för dom:-)

Gästerna och den mörka himlen anlände nästan samtidigt. Vi grillade och njöt av Kenneths urgoda pastasallad som bland annat innehöll fetaost, mango, soltorkade tomater och färsk sparris. Vädret blev bättre och bättre - vi satt ute på baksidan och lite senare slängde vi på infravärmen.

När klockan blev närmare 3 så skulle gästerna gå hem. Det var en riktigt skön sommarnatt. Jag gillar den tiden på natten då man ser att himlen börjar ljusna.....


Jag har precis hjälpt mellersta sonen att packa i ordning för dagens aktivitet. Mackor och lite god pastasallad kan han behöva när han ska ut och skjuta softairgun.....

Under dagen tänkte jag ta mig ut i skogen och lägga ett spår till Zyrran men hon ska få sova klart först - det blev ju även sent för hundarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0