Måndagsträning med nytt sällskap

På kvällen var det dags för träning på Botkyrka. Erica med Zebbe hängde på. Alltid roligt med nya människor. Vi konstaterade att det är väldigt lite människor som tränar på klubben kvällstid.....det var bara Maria/Seiko, Susanne/Myzzko, Erica/Zeb och jag med Eddie. Zyrran löper ju fortfarande så hon fick stanna i bilen.

Eddie fick sig en rejäl träningskväll. Jag har varit slarvig med hans bit av kakan och det syns direkt. Momenten tom rutan funkar och sen var det dags för apporteringsdirigering. Erica hjälpte mig och lade ut apporterna men Eddie hade ingen aning om vilket moment det gällde. Nästa träning för hans del blir apporteringsdirigering, fjärren, vittringen och hoppet.

Helt plötsligt hade man tränat hund i 2 timmar..... och det var dags att åka hem. När jag kom hem så var maten klar: lammkotletter som var grillade med världens underbaraste pastasallad. Jag har en bra kock hemma:-) Jag blev serverad, fick matsällskap och sen behövde jag inte ens duka undan efter mig. Bortskämd jag?????

Sen tog jag ut Zyrran utanför tomten och körde fritt följ med långa sträckor. Fick jättebra störning av grannen som tog ut Zorro på gatan. Zyrran struntade i honom och gick fullt koncentrerad förbi. Läggande, ställande och inkallning fungerade också. Fjärren körde vi på tomten och hon gör det mer än bra:-) Apporteringen har blivit jättebra - nu tar hon inte apporten i förväg utan väntar på kommando.

I morgon är det en ny spännande dag - vi ska göra inträdesprovet för "bevakningshund".... håll tummarna!!!
Målet är framför allt att bli godkänd - blir vi antagna så är det ett stort plus.

Kommentarer
Postat av: susanne m big.

Blir helt matt av dig ibland:) Men hade jag sådan service så kanske jag var lika flitig"kanske" Vi har också varit flitiga i kväll, berättar sen:/kramiz!

2008-06-02 @ 22:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0