Lydnad

I morse vaknade jag sent, 08.00...helt chockad!!! Reste mig ur sängen och nackspärren som dök upp igår var kvar och kändes ända ner i ryggen. Någon löpträning på morgonen blev inte av. En sväng på förmiddagen med Jenny och hundarna.

Mitt på dagen dök mamma och pappa upp och tog en fika. Sen bar det av till lydnadslektionen. Vi har ju tränat på hennes (läs "mina") vänstersvängar. Det har gått jättebra i veckan.... och idag så har hon börjat göra ett hopp mitt i svängen......

Jag nötte på och där fanns lösningen. Det blev ny läxa:-) Jag får inte glömma bort att blanda passen med momentträning och hela rasket.... ibland med belöning och i bland utan. Hon skötte sig bra (som vanligt) och lektionen gav mycket både för mig och för Zyrran:-)

Sen bar det av till Botkyrka och den vanliga måndagsträningen. Zyrran fick ligga i skuggan och bara vara söt!!! Vi var många idag: Susanne/Biggles, Lotta/Hector, Jenny och Micke med Gucci o Lizza och även Maria med Seiko. Marie kom ner och hälsade på när hon ändå hade vägarna förbi.

Sussie med Myzzko uteblev eftersom han hade en träff med sin "fästmö" idag och var ganska trött.

Eddie fick fritt följ, inkallning med ställande o läggande, rutan och fjärren. Försökte oss på vittringen och den gick åt skogen... kan det vara för att vi inte har kört den på nästan 6 veckor..... Det behövs en uppfriskning av minnes här *ler*

När Zyrran hade fått vila ett par timmar så tog vi några minuter med vänstersvängar igen..... knepigt, knepigt.

Vi tappra själar som var kvar (Maria, Lotta och jag) körde en platsliggning och sittande i grupp och det gick bra.

I morgon skall jag på kurs på Botkyrka... ska bli spännande. Rapport kommer!

Kommentarer
Postat av: susanne m big.

Tack Lena för din hjälp:) Bigge har det inte lätt som du förstår!Har du prövat att slänga belöningen ut på vägen till Zyrran!? Kram och apport:)

2008-06-16 @ 23:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0