HVSS

I morse åkte jag iväg för att tjuvstarta med träningen för bevakningen. Tyvärr så var vi bara 2 ekipage som kom. Jag började mitt inträde i gruppen att åka lite fel och var tvungen att ringa för att få guidning....ovanligt:-)

Vi fick även följa med mer erfarna ekipage och se hur dom jobbade på patrullstigen. Under tiden satt hundarna uppbundna i basen. Zyrran lade sig till rätta och somnade - vad säger man? Har hon lätt för att koppla av??

Vi fick även gå patrullstig med våra hundar. Zyrran började med att vinda in ljudfiggen......(jag hörde inte heller nått) och sen när vi kom ner till vindfiggen så hade vinden lagt sig men jag fick peppa henne lite och till slut så tog hon figgen på vind... hon fick springa fram och runt hörnan stannade hon till i ett par sekunder för att sen konstatera att personen faktiskt hade korv - vilken glädje för Zyrran. Även kamptrossen kom upp och jag kopplade loss Zyrran så hon fick kampa rejält. En mycket glad hund hängde med upp till basen igen.

Vi fick även instruktioner på minirutan och hur vi ska gå till väga för att träna upptag av spår..... Vi stack iväg åt ett annat håll och körde minirutan. Föremålet var en liten skinnflärp - inga problem med Zyrran eftersom det påminner mycket om uppletandet.

Sen fick vi även ligga figgar i skogen (ett par timmar) - jag agerade ljudfigge och det är ju en hel vetenskap ska jag be att få tala om. Man ska låta men inte för mycket, hålla koll på ekipagen och ligga lite före parallellt med stigen....

På vägen hem stannade jag vid Biltema och inköpte den kedja vi behöver för att koppla upp hundarna i basen...... måste bara kapa den lite......5 meter är lite långt.

Jag är nog mer mentalt slut än vad Zyrran är efter den här dagen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0