Stackars hund....

Idag på lunchen hade jag och två arbetskamrater styrt mot Luma-parken för att inta våran inköpta sallad. På vägen hem så stannade vi till vid kiosken där jag skulle köpa cigg och även glass. Slänger över kopplet till min kollega Peter med kommentaren "håll i"...... han förstod nog inte innebörden av ordet.....

När jag står i kiosken ser jag hur Zyrran med 40 kg vilja ska in till mig - det var nära att både hon och Peter hamnade på fel sida av dörren..... Ja, jag skrattade gott kan jag säga.......eftersom Peter var tvungen att använda båda händerna för att hålla henne kvar på gatan.

Kioskägaren tittade lite oroat mot rottweilern som ville in i butiken och frågade försiktigt om det är min... Jag förklarade vänligt att hon är min och väldigt mattekär och inte ville bli lämnad utanför..... Han såg lite lättad ut.....

Men synen av Peter som höll på att bli indragen i affären av min lilla prinsessa kommer inte att försvinna på ett bra tag:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0