Lördag morgon stack vi iväg till Ölands BK för lite inofficiell utställningsträning för att vara lite varma i kläderna till söndagens officiella vänstervarvande.

Solen sken men det var inte för varmt - helt enkelt kanonväder för just hundutställning. En kvart efter att vi slagit oss ner i våra stolar så öppnade himlen sig - totalt. Ett paraply hade jag med mig och storhjärtad som man är så fick Kenneht bruka detta:-)

I början gick det bra att ta skydd under träden...... sen blev det värre och värre. Som tur va så hade vi ett par som satt jämte oss som skulle iväg och snällt lånade ut sitt ena paraply till mig..... Det var till stor hjälp kan jag säga.

Som om inte regnet skulle vara nog. Sen kom både åskan och blixten naturligtvis rakt ovanför oss..... det visade sig att blixten till och med slog ut elcentralen för vattenpumpen där vi bodde.

Jag ska göra två erkännanden..... jag är över 40 år och ja, jag är rädd för åskan:-)

Vi överlevde tills vi skulle in i ringen - då hade regnet nästan avtagit helt. Zyrran slog den andra tiken och fick sen möta bästa hane: Thyringens Viggo som gick som segrare och Zyrran fick nöja sig med BIM. Det var rätt skönt att få komma hem och sätta på sig torra kläder.

Senare kom solen fram och jag tog hundarna på en lång promenad längs dom små grusvägarna på öland. 6 km avverkade vi på under timmen..... ett litet fyspass för både mig och hundarna.

Söndag morgon gav en smärre chock när vi vaknade.... regnet öste ner.... Inte en dag till!! var min första tanke.
Vid 9-tiden när jag skulle sticka iväg (Kenneth och Tobbe skulle komma senare pga regnet) så slutade det regna och solen kom....... helt omvänt mot dagen innan......

Mitt på dagen var det dags att gå in i ringen. Zyrran vann sin klass med HP. Domaren var hård och höll i CK-rosetterna under hela dagen. Även om man var lite nöjd så suger det..... Både Zyrran och jag gillar rosa rosetter:-)

Sen blev det hemgång till Stockholm igen..... alltid lika roligt att vara borta men det är skönt när man får komma hem igen.

I måndags tog jag med mig Zyrran till jobbet och vi stack iväg på lunchen och köpte bilbur till Eddie... nu känns den biten avklarad och nästa månad ska vi fixa tonade rutor i bak på bilen.

På kvällen var det lydnadslektioner med både Zyrran och Eddie.... både stora och små framsteg. Eftersom vi fick flytta vår vanliga måndagsträning pga lektioner så träffades vi istället igår på Botkyrka. Träningen med Zyrran och Eddie känns jättebra.

Idag så hade jag en tanke att cykla damen men vi får se vad vi hittar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0