...mer lydnad....

I tisdags när jag ändå var på klubben för att åtgärda lite datorproblem så passade jag på att även köra Zyrran. Det blev apporteringen och hoppet.... sen fick det räcka. Klockan var närmare 21 på kvällen så den värsta värmen hade i alla fall avtagit.

Annat var det igår. Då var det lektionsdax igen för båda hundarna. Zyrran hade varit hemma på dagen och sovit inomhus för att vara riktigt laddad - och det var hon också *ler*

Båda hundarna gick över förväntan. Eddie hade vrålkoll på rutan och problemet med att hämta höger apport vid apporteringsdirigeringen ska nu åtgärdas efter nya direktiv:-)

I måndags gick ju Zyrran lite långt fram i fritt följ.... även detta är korrigerat.... tänk vad allt är enkelt.......när man kan!!!!
Vittringsträningen har nu startat nu för Zyrrans del och Eddie fick en liten påminnelse av momentet... det går frammåt:-)

På vägen hem stannade jag på klubben för lite supportarbete.... hundarna fick rusa runt i rasthagen. Zyrran hittade en massakerad fotboll... som var stenkul.

Nöjda hundar slängde sig på köksgolvet och sov när vi kom hem. Idag är Zyrran med mig på jobbet igen. Om det blir någon aktivitet idag så blir fysträning på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0