Lydnad

Igår kom hem från jobbet i god tid. Jag och Kenneth satte oss på framsidan och tog varsin öla-pöla. En halvtimme innan jag skulle sticka till klubben så blev Zyrran lite för nyfiken på en geting som traskade på uteplatsen. Hon dök ner med nosen och getingen stack henne...... hon sa inte ett ord utan försökte ta bort det obehagliga med tassen.

När vi kom till klubben så kunde man ana en liten svullnad på Zyrrans nos... men den gick ner inom en timme.

Jag började med Eddie - han är lugnare nu när vi tränar och om det beror på värmen eller inte har jag ingen aning om. Han kändes bra. Fjärren går framåt efter små nya tips jag har fått.

Zyrran fick sittande i grupp, och platsliggning. Jag har börjat att gå och gömma mig nu men än så länge så försvinner jag endast några sekunder åt gången och hon har inga problem med det.

Vi tränade på våra vänstersvängar.... vi har slarvat med underhållet...... men snart är den skadan reparerad:-) Rutan, inkallning och fjärren kördes också.

Jag och Sussie avslutade med en sväng i grustaget så hundarna fick springa lite fritt......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0