Vinterna har hälsat på

Igår var det minusgrader. Vad bortskämd man har blivit med plusgrader..... Kylan bet tag i hela kroppen när man gick ut med hundarna. Dagen på arbetet flöt ganska bra. Lyckades till och med gå in på Synsam och beställa nya glasögon eftersom jag har haft bort mina någon gång under hösten. Fick kvittokopia på förra inköpet och även ett kostnadsförslag på dom nya. Upp till kontoret och ringde försäkringsbolaget och eftersom vi (jag och Kenneth) var lite osäkra på om vår hemförsäkring låg på IF eller inte så var det frågan gällde. Mycket riktigt vi hade IF och killen såg till att jag blev inkopplad till en handläggare.

Jag berättade mitt problem och det var inga problem. Att jag sen hade 400 kr i rabatt på självrisken gjorde mig ännu gladare. Jaha, sa handläggaren i andra änden, eftersom du har alla papper och förberett allt så sätter jag in pengarna på ditt konto på en gång, det tar 3-5 dagar så har du dom......

Jag ska nu byta min bilförsäkring till IF för jag tycker dom är så underbara att ha o göra med.... dom har även visat samma service när det gäller hundförsäkringarna. På tisdag nästa vecka så hämtar jag mina nya glasögon och jag kan se världen igen:-)

På hemväg så stannade jag till vid Mekonomen och skulle byta delar till den omtalade takboxen...... Thule´s  kontor hade stängt så han tog mitt telefonnummer, alla delar och ringer mig under dagen istället. Även ny nyckel har nu beställts så jag kan låsa boxen.

Svänger upp på uppfarten hemma, byter om snabbt och tar hundarna till Botkyrka. Eddie jobbade på bra, inte en miss på dumrutan, sändandet till rutan gick också bra. Mest glad är jag över att apporteringsdirigeringen funkade direkt. Det kanske kan bli champion av sheltie så snart....

Zyrran gör en glad som vanligt på planen. Kroppen hoppar och ögonen glittrar på damen. Vi körde lite vändningar på stället för att träna bakdelskontroll. Ibland vänder hon in rumpan med sån fart att jag håller på att åka i backen. Inkallning och apportering kördes också.  Vi har slarvat med apporteringsträningen och hon hade tendens till tugg så det måste vi jobba på. Hoppet var inga problem. Körde små korta platsliggningar och tränade på avslut eftersom hon flyger upp av glädje och ställer sig ibland:-) 

Gick sen upp till klubbhuset för att fika men det var inte öppet så jag fick åka hem. Konstaterade att Micke är kraftigt sjuk - feber och jätte tjock i halsen. Nu på morgonen så ska han till vårdcentralen. Förmodligen så blir det att åka till apoteket också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0