Uppletande, spår och sol

Idag träffades jag med Eddie och Zyrran, Sussie/Myzzko, Lotta/Hector och 2 ekipage som Sussie tränar sök med (Kristin/Dina och dom andra har jag glömt namnet på).

image76Vi började med uppletande. Lotta gick ut på djupet och Zyrran fick synintryck. Vänder henne om (så gott det går) och Lotta droppar 2 saker till närmare på en linje. Första föremålet en leksaksgris (från småbarnstiden) hittar hon ganska snabbt (föremål 2) men som den lilla busfia hon här så måste hon ju bara hoppa runt och leka lite själv först.... innan hon kan komma och lämna till mig. Skickar henne direkt igen. Nu springer hon ut på djupet och hittar föremålet som ligger längst ut och kommer in direkt. Föremål nr 1 som ligger närmast måste vi ge henne mer synintryck på och efter det så hittar hon även denna och kommer in. Kändes mycket bra att hon gick på djupet.

Sen kördes Hector för att han skulle få vila innan sitt spår som Sussie lagt åt honom. Sen tog vi Myzzko. Han hämtade 2 föremål av 4 och sen tog det stopp....... Tog bort Myzzko och plockade ut Zyrran så plockade föremålen utan synintryck - duktig tjej. Sen var det vila för damen medans Kristin körde uppletande med sin malle. Efter ett tag tog jag Zyrrans korta spår med apporter. Jag måste jobba mer när hon hittar apporterna i spåret, ser stor skillnad när hon hittar slutpinnen som vi lekt hejdlöst med....... skärpning matte.

Sen fick Eddie lite apporteringsdirigering, fritt följ, dumruta, och även rutan. Kände mig nöjd med hans insatts.  Innan vi åkte hem så fick Sussie lägga ut 2 föremål till Zyrran och det gick bra, en mobil och en tesked.... hon är duktig stumpan!!!

Naturligtvis så hade jag kameran med mig men när jag började ta kort så la batteriet av.... hade glömt o ladda eländet..... ett enda kort blev det och tyvärr inte så bra men hon jobbar i alla fall:-) Ursäktar samtidigt mina stavfel men jag är så trött......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0