Uppletande & sjukhus

image74

Eftersom jag var ledig idag pga sonens tandläkarbesök och en del bestyr med mamma så startade vi dagen med skogsaktiviteter. Jag och Jenny drog vi väg och nere vid ängarna fick galningarna ränna runt. Eddie blev överkör av 2 truckweiler ett antal gånger men det hindrade honom inte att haka på i leken påsitt egna sätt.

Sen la jag ett spår till Gucci och medan det fick ligga till sig så gjorde vi en uppletande ruta. Jag hittade en gammal nyckelknippa med 3 nycklar så den var ett av föremålen. En motorcykel i plast från pojkarnas småbarnstid var ett annat.

Zyrran gick ut fint på djupet och letade. Hittade nycklarna men har svårt att efter första föremålet gå ut och leta efter nästa. Får köra lite synretning och då går det bra. Var lite extra roligt att jag kunde sätta henne utanför rutan lägga ut sakerna och sen återgå till henne och sedan kommendera "leta". Men det rycker bra i rottis-kroppen. Måste också få henne att bära in nycklarna ända fram till mig. Efteråt så lekte vi och jag kastade nycklarna och då gick det bra. Eftersom jag köpte ett tjänstetecken till henne i Göteborg så fick hon även använda det och hon såg så stor ut på en gång:-)

Sen var det bara hem och byta om för grabben skulle till S-tälje och tandreglering. Efter att jag skjutsat tillbaka honom till skolan så var till tillbaks till Södertäje sjukhus och hämta mamma för hon skulle handla. Pappa hade dom kört ner till operation för att tömma lungorna på vätska. När mamma och jag hade ränt runt både här och där så var det tillbaka till sjukhuset och upp till pappsen. Han såg "lite" piggare ut än i söndags och han hade lättare att andas nu när vätskan var borta.

Då var det hemgång och mellanlandning hemma hos mamma, bära in kassarna och hjälpa henne plocka upp. Jag landade hemma och när klockan var sju så däckade jag totalt i soffan, vaknade vid elva och gick in i sängen och la mig....helt slut.

I dag är en ny dag med arbete och jag ska försöka ta mig till Botkyrka BK i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0