Träning på Ekerö

Även söndagen gick i träningens tecken. Jag tog hundarna och åkte färjan över till Ekerö för att träffa Susanne och Biggels. Susanne hade planer på var vi skulle vara och ett bättre ställe gick inte att hitta.

Vi gick upp och vallade rutan för uppletande med Eddie i släptåg medans rottisarna fick sitta kvar i bilarna. Sen körde vi igång med Zyrran och Biggles. Susanne körde även Nova. Zyrran har fått en bra fart in med grejerna nu men som sagt, jag måste jobba med att få ut henne längre ut på skick nr 2.

Det fans även en jättefin gräsmatta där vi kunde köra lite budföring. Zyrran fick sig lite fotgående också. Det var några  kanonfina timmar med so och trevligt sälskap. Tyvärr så han jag inte gå promenad med Susanne och hennes flock då jag kände att det var dags för mig att åka hem till familjen..... Det hade varit trevligt att se mer av Ekerö.

image86På kvällen kom det några kompisar till mellersta sonen - Zyrran blir så glad och hoppar gladligen upp i soffan för att gosa och pussas med tonåringarna. Man kan se att dom blir ganska förvånade till och börja med men sen inser dom att man kan ha en rottweiler som knähund.

Eftersom jag inte fotade något i dag så lägger jag in en bild från spåret igår. Tack för bilden Erica:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0