Tråkmåndag och kurs!

I går var en trälig dag eftersom jag inte gillar måndagar.... förmodligen för att det är så långt till helgen. Det var skönt att komma hem och jag hade planerat en hemmakväll. Men då ringde Sussie/Myzzko och naturligtvis så möttes vi på Botkyrka BK.

image88Vi körde lite budföring med hundarna och Myzzko såg man knappt när han var längst bort - han har en lång budföring och träna på:-) Vi slipade lite på momenten fritt följ, läggande under gång, inkallning och framförgående.

När Myzzko tränade på metallen så blev Zyrran mycket intresserad eftersom hon älskar metallföremål. Men hon snodde den inte i alla fall:-) När vi hade kört ett tag så gick vi upp i klubbstugan och tog en fika. Det är härligt nu när det börjar bli lite folk på klubben igen.

Idag hade jag privatlektion och fick mycket bra tips. Det mesta handlade om att förlänga hennes koncentration och finslipa på positionen. Småstartade med target och det ska bli intressant eftersom jag aldrig har gjort det förut. Jag får väl erkänna att jag tidigare ansåg "target" varit lite halvfjolligt. Men man är väl inte bättre än att man kan ändra sig. Mycket intressant.

Eddie fick sig en genomgång när det gäller fjärren. När jag skulle demonstrera hur han gör så gör han naturligtvis perfekta förflyttningar......... fick även små tips här.... blir kul att damma av sheltien igen. Honom startar vi i april och maj på Botkyrka ......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0