Takbox i köket

image80Som sagt så var vi och hämtade fästena till takboxen igår. I dag på förmiddagen så hjälptes vi åt att ta in den i köket eftersom jag skulle smörja upp låsen och torka ur den både på insidan och utsidan.

Men med mitt vanliga flyt så insåg jag att fästena passar inte...... så nu står en takbox på vårat köksbord och den tar ju inte plats......

Jag som hade hoppats på att jag kunde få på eländet idag - jag vill nämligen ha alla hundprylarna i boxen istället för i baksätet. Vi är ju dock 5 personer i familjen och det blir en massa plockande med saker in och ut när bilen ska användas.

image81Eftersom vi skulle ut och spåra idag med Jenny och Gucci så hade jag inte tid att ta mig till Mekonomen. Vi stack ut mitt på dagen och styrde ut i skogen. Vi hittade en glänta där solen lös så fint. När vi väl va framme och hade ställt ner ryggsäckarna så försvann solen!!!! Jag la ett spår på ängen runt 400 meter och med 6 apporter. Slutpinnen låg kvar hemma så det fick bli en kampleksak som slut idag.

När spåret va lagt så började det blåsa mer än friskt. Min tanke gick snabbt till spåret och jag funderade på hur detta skulle bli för Zyrran. Men nemas problemas och ångade på båda vinklarna gick kanon, hon var fokuserad. På första sträckan fick jag påminna henne om pinnarna, sträcka nr 2 så körde hon bara på och gick över och tyvärr så hade hon kommit för långt så jag plockade bara upp dom och sa inget. På sträcka nr 3 så plockade hon upp pinnarna och kom till mig!!

Vi lekte extra mycket med spårpinnarna på väg tillbaka....

En liten uppletanderuta gjorde vi också men Zyrran fick endast ett skick idag med 3 föremål. Vi fortsätter att jobba på att plocka in föremål nr 1 och sen gå ut djupare själv utan att behöva friska upp hennes minne. I det stora hela så var det en bra dag. Nästa helg är redan uppbokad för nya aktiviteter.

Kommentarer
Postat av: susanne m big.

Hoppas vi ingår i dom aktiviteterna, är så sugen på uppletande! har skrivit lite text till bilderna jag maila men ta det när du har tid. Vi hörs och ses hoppas jag nästa lördag kram Susanne!

2008-01-20 @ 23:45:58
Postat av: Lena

Självklart så hörs vi till helgen:-)

2008-01-21 @ 06:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0