Platsliggning m skott

Var nere en snabbis på klubben igår och körde lite lydnad med Eddie. Apporteringsdirigeringen gick jättebra - han tvekade inte en sekund när han fick mina direktiv:-) Duktig sheltie.

Jobbade även på det fria följet och sen körde vi fjärrdirigeringen. Återigen känns det roligt att träna Eddie - jag behövde lite nytändning.

Zyrran fick platsliggning med skott på mellanplanen. Skotten är inga problem. Men eftersom hon hade stor förväntan på när hon kom ut på planen och det blev en platsliggning direkt så var hon väldigt taggad. Vi måste alltså träna platsliggning även med en ivrig hund *ler*

Hon var väldigt besviken när vi var tvungna att åka hem........hon tittade på mig när jag bad henne hoppa in i bilen med en blick som sa "tråk-kärring"

I kväll blir det bara en promenad......och lite fjärr-träning med Eddie:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0