Hemma från Göteborg

image71Då var vi hemma i Tumba igen. Huset står kvar och barnen lever och mår bra. Dom tyckte nog att det var ganska skönt när vi var på resande fot:-)

Dagens utställningsresultat sopade bort "surheten" från gårdagens 2:a i kvalitet. I dag fick vi vår 1:a och blev sedan placerade som 2:a i junkk. Det var en finsk dommare även i dag så jag måste väl erkänna att jag var lite orolig.

Dagens kritik löd:
En sund tik, borde vara lite kortare i ländpartiet, bra huvud men önskas lite mer stop, mkt bra överlinje, vinklar och tassar. Mkt klara färgteckningar. Hunden är i fin muskelkondition och rör sig lätt och fint.

Jag och Kenneth har haft det underbart i Göteborg sen i torsdags. Hotellet var bra och personalen var så trevliga (men det brukar Göteborgare vara) även om det var vissa hundägare man skulle vilja vrida om öronen på.... dom lät hundarna göra ifrån sig både här och där...... jag hade ruttnat.... Vägen ner till hotellet var helt enkelt "nerskiten" och tydligen så behöver man inte plocka upp efter sin hund.... man fick noga se var man satte fötterna.

Zyrran har gjort en stor resa i hennes ögon. Hon är redigt trött. Åka tåg, spårvagn och sova på hotell..det tar på en prinsessa:-)

Jag gjorde ett tappert försök att blogga från mobilen - men som sagt bilderna blir ju inte alltid optimala och så mycket text kan man inte  få in den vägen:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0