En ganska lugn torsdag

Det började med att jag nästan försov mig i morse. Med en järnvilja och beslutsamhet så lade jag helt enkelt in 5:ans växel när jag hade konstaterat att filservern på jobbet hade havererat. Detta innebar nämligen att jag borde vara på jobbet så snabbt som möjligt. Är inte servern i gång så kan folk inte jobba..... jag kom till jobbet 10 över 8 och efter lite fix och trix så konstaterades det att en av diskarna är mindre hel!!!!

När jag hade varit på jobbet i c:a 15 minuter så ringer Tobias: Mamma, Eddie är dålig i magen......han har bajsat inne......

Fan, tänkte jag. Det är andra gången i hans nästan åttaåriga liv som detta händer. Min 12 åring tog bort skiten och så var det frid och fröjd. 3 timmar senare ringer nästa son och talar om att nu har sheltie diarre!!!!!!! Helvete också!!!

Sonen avancerar i mina ögon eftersom han utan att gnälla tar moppen och svabbar upp eländet. Släpper dessutom ut hundarna för att vara på den säkra sidan.

Jag kan väl erkänna att jag var ganska nyfiken på hur "väl" han hade städat - men jag kan bara konstatera att han ska få moppa fler gånger.

Väl hemma strax efter klockan 6 så kom Sussie med Cewin och Myzzko och vi tog en promenad - ganska rejäl en också. Två timmar senare vid hemkosten så satte jag fart med att grädda våfflor. Barnen är nöjda och hundarna med. Jag ska hälla upp ett glas vin till mig och gubben och slänga mig i soffan.

Kommentarer
Postat av: kristiina

Stackars Eddie , hoppas han mår bättre , pussa honom på nosen från mig =)

2008-02-01 @ 00:46:10
Postat av: Lena

Hej Lena!

Hoppas att både du och Eddie mår bättre och tar er en LUGN OCH VILSAM helg!!!!

Kram Lena

2008-02-01 @ 16:22:10
URL: http://hem.bredband.net/b437086
Postat av: Lena

Ja.... Eddie börjar krya på sig och jag har inte haft några problem med att vara hemma.....*ler* hela dagen!!

2008-02-01 @ 17:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0