Eländiga takbox

Historien om takboxen fortsätter. Glad i hågen i går så hade jag tagit med mig mina saker till jobbet för att få hjälp av Janne på lagret. Detta pga att dom delarna jag behövde fanns inte på Mekonomen eftersom min box är för gammal!!! Nyckeln till låset passade ialla fall och den hämtade jag efter att jag hade varit med äldsta sonen på vårdcentralen och han hade fått diagnosen "körtelfeber". Han är inte pigg grabben.

Janne på lagret gav mig lite råd, brickor och muttrar och sen på hemvägen var det av till Tumba Järn för att köpa M6:or (muttrar). Hittade även plattjärn och gav mig av hem för att här skulle det monteras takbox. Väl hemma så konstaterade jag att hålen i järnen var för små (här kom det mycket svordomar) men tänkte till och insåg att jag kunde borra upp hålen. Med ett leende på läpparna tog jag istället tag i moment att montera låset. Trodde jag!!! Någonstans under denna resa med takboxen så har jag tappat en del till låset och det går nu inte att montera!!!!!!

Nu satt jag mig i köket (bredvid takboxen som fortfarande står på köksbordet) och räknar till 173 och svär så det osar. Tog hundarna och gick ut i stället. Takboxen var fortfarande kvar i köket i morse:-(

Idag så var det faktiskt en ganska bra dag på jobbet. Väl hemma så tänkte jag att vad fan..... nu ska takboxen på. Efter konstens alla regler så lyckades jag borra upp hålen och takboxen är nu uppe på bilen. Jag får inte glömma bort att dra åt muttrarna i morgonbitt innan jag åker.

Glad i hågen tog jag Zyrran och gick iväg för lite enskild promenad och träning på gräsmattan i området. Återigen så kom jag hem med ett stort leende. Vilken go tjej hon är - andra människor med och utan hundar passerade och hon tittar till och bryr sig inte mer. Vilken liten prinsessa:-) Träningen går framåt sakta men säkert och jag ser små framsteg på varje träningstillfälle.

Nä, nu är det dags att hoppa i säng och klia rottismage:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0