Dagsljus

Äntligen helg och det innebär som vanligt att man kan träna i dagsljus. Åkte ner till Botkyrka BK och dit kom även Lotta med Elexa. Körde igenom Eddie och hans elitprogram. Vi har backat lite när det gäller apporteringsdirigering och det känns bra. Rutan funkade, inkallningen likaså. Han kändes bra helt enkelt. Sen var det Zyrrans tur. Hon fick en platsliggning med Elexa och sen fortsatte vi arbeta på det fria följet.

image75Inkallning är skitkul men jag undrar varje gång hon kommer ångande om hon ser mig...känns som om hon ska springa omkull mig men varje gång så sitter hon så fint på vänster sida:-)

Läggande under gång är just nu på nybörjarstadiet men även om det var blött i dag så fick hon till riktigt fina lägganden. Hoppet var jättekul och funkar bra. Apporteringen glömde jag bort idag. Lotta hjälpte mig med en budföring och sen tog vi en sväng i skogen vid klubben.

Skitkul sa Zyrran när hon såg småsjöarna..... halva hunden badade och fick tokryck naturligtvis.

Väl hemma lade vi oss i soffan och vilade.

På eftermiddagen lekte jag "Hemtjänst" åt mina föräldrar. Storhandling på MAXI och sen skaka lite mattor och hänga upp lite tvätt. Väl hemma på kvällen så tog jag och Kenneth en liten sväng med hundarna och nu ligger dom och mumsar på varsit märgben. I morgon blir det förmodligen träning på Stockholms Södra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0