Älskade hundar:-)

Idag när jag kom hem från Botkyrka så hade jag förmodligen ett fånigt leende på läpparna. Eddie gick som en klocka, även apporteringsdirigeringen som inte har funkat på ett tag. Jag har under senaste veckan backat bandet och kört med godisburkar istället för apporter. Fel burk = utebliven belöning. Det är lika bra att titta åt vilket håll man blir påvisad. Funkade bra. Rutan är också på uppgång. Nu ska vi vid nästa träningstillfälle börja flytta runt rutan så att han måste leta på den och verkligen lär sig at titta efter konerna.

Zyrrans arbetsglädje smittar av sig och hon och jag har så roligt. Hon hoppar sina små glädjeskutt in på planen men svansen rätt upp och ser ut som en liten ekorre:-) Platsliggning med Myzzko fungerade jättebra och dom låg c:a 5 minuter och Sussie agerade störning och gick en åtta runt ekipagen. Myzzko har blivit så duktig på platsliggningen och Zyrran ligger stadigt och fint.

På kvällen tog jag en liten kvällsrunda med Jenny, Micke och Gucci. Jenny adopterade Eddie under promenaden men jag glömde upplysa henne om att han blir som en liten huggorm när man ska ge honom godis och framför allt då köttbullar. Jenny har också ont i fingret.........så nu är vi två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0