Lydnad och koppelträning!

I morse startade jag med en promenad i skogen. Hundarna blir så glada när man kommer ner till fälten. Det var inte många hundägare ute men flera joggare mötte vi.

Väl hemma så var det lite vila och mat till hundarna. Själv belönade jag mig med en kopp kaffe. Sen bar det iväg till Salem med Zyrran. Eddie fick vara hemma idag eftersom vi skulle träna lydnad och jag hade ingen lust att ha honom uppbunden och skällande.

Lotta/Elexa mötte oss på parkeringen och sen gick vi ner till fotbollsplanen och satte igång. Lånade Lotta och körde en budföring. Hon springer ut som ett skott och jag ser förbättringar på tillbakagången *ler* det är ju svårt att lämna mottagaren när hon har köttbullar.

Även om vi nu var på ny plats så var hennes fokus på mig kanon. Körde lite snabba lägganden, inkallning och även ställande. Apporteringen struntade vi i eftersom jag inte hade apportbocken med mig.

Sen började vi promenaden med koppelträning. Det var behövligt eftersom jag märker att jag har slarvat med detta. Det var en trött prinsessa som följde med hem till mina föräldrar - men där piggnade hon till för där finns det köttbullar:-)

Nu ligger hon i köket och mumsar på sin tjurmuskel.

Vi har kört pälsvård på Eddie eftersom efter kastreringen så började pälsen växa så enormt..... och hans förut så lättskötta päls har blivit ett helt projekt......... Tidigare räckte det att borsta honom 1 gång var 7-14:e dag men nu får det bli 2 ggr i veckan..... Nu är han vacker som en dag igen......

Ikväll kommer det lite folk och vi ska umgås och dricka lite vin......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0