Kollaps i soffan

Gårdagen bjöd på sovmorgon ända till halv sju:-) Straxt efter 8 så åkte jag och sonen iväg till tandläkaren. Satt kvar i bilen och läste lite hundtidningar. På vägen hem svängde vi förbi Mc Donalds och mofflade i oss lite mat. När jag ändå skulle hem och lämna sonen och hämta hundarna så hann jag dricka en snabb kopp kaffe.

Iväg för lydnad med Zyrran. Jäklar vilka säkra ingångar hon gör nu. Det enda problem vi har nu är mig själv. Att synka röst, rörelse och belöning är inte lätt...... men jag ligger i hårdträning. Har börjat introducerat henne för "target". Vi ska bara finslipa lite där också så att hon inte tar targeten som belöning....hon springer helst fram för att greppa targeten och springa iväg....... Föremålsintresset är det inget fel på.¨

Sen var det iväg till Haninge och dags för simning. Eftersom vi anlände till Hundkuranten tidigare så passade jag på att gå in och titta på Peg och Wilma som var där passet för oss. Dom får ju simma i stora basängen och det var härligt att se Peg kajka runt själv innan hon tyckte att Marie skulle vara med och kasta boll. Här är en bild på Peg när hon värmer upp...

image101

Zyrran hade bråttom med att komma in och framför altt att komma i vattnet. Ner på rampen, slog med tassen ett par gånger och sen var hon i. Simstilen var galen dom första minuterna men sen simmade hon som en utter:-)

3 x 4½ minut var gårdagens pass. Hon har inte riktigt tid med att vila. Väl uppe ur vattnet så ville hon i igen.

Vår resa för dagen var inte slut här för nu skulle vi till Skarpnäck för vaccinering. Zyrran såg en katt i väntrummet och ville hälsa men kattens matte var inte övertygad över att detta var någon bra idé.

Zyrran gjorde sitt bästa för att imponera. Veterinären blev pussad över hela ansiktet och sen så erbjöd hon sin hjälp till sköterskan som satt och skrev vid skrivbordet..... lite buffande på sköterskans arm och sen en mjuk, vänlig rottweilerblick kan väl få vem som helst att smälta. Vaccineringen gick bra och veterinärens sista kommentar var : Vilken underbar rottweiler, så trevlig!

Väl hemma i Tumba så fick barnen mat (utan brödrost och micro) sen lade jag mig i soffan och somnade med Zyrran på min mage. Vaknade några timmar senare för att förflytta oss in i sovrummet.

I kväll blir det ringträning igen... sista chansen inför Rottweilerspecialen på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0