Hundsim

Nu kvällen är vi precis hemkomna från Hundkuranten. Zyrran har haft sitt första simpass. Vilket spännande ställe, sa Zyrran.

image97Hon inspekterade fiskarna noga i akvariet som var vid kassan. In till lilla bassängen för att duscha av skruttan. På med en flytväst och Zyrran tittade på sin nya baddräkt och frågade om den fanns i blommigt.

Hon ställde sig sen och tittade igenom glasrutan för att låsa blicken på en tennisboll som låg på botten, där fastnade hon. Tog upp henne på rampen och så skulle hon ner i vattnet. För att hon skulle få lite hjälp med att ta sista klivet tog vi fram en tennisboll och vips så simmade hon:-)

Nu är det inget skönsim damen sysslar med i början utan det skvätter rätt bra.....när hon väl insåg att det blev lättare om man tar upp rumpan lite så såg det riktigt bra ut. Hon fick börja med två minuter, vila och sen tre minuter till. Sen släppte dom loss hennes linor och så simmade hon fram och tillbaka efter bollen. Jag blev lite fintad av henne och höll naturligtvis på att stå på huvudet i bassängen men som tur va så var instruktören kvick och fångade upp mig innan jag tappade balansen helt och hållet.

Dom tyckte det gick så bra så efter nästa gång så kan vi ta den stora bassängen. Hon är duktig lilla tjejen.

Vi hade en himla tur att Elexas täcke låg kvar i bilen eftersom jag hade åkt ifrån vårat hemma. Tack för lånet Elexa!!


Kommentarer
Postat av: Linn

Vilken söt bild!

2008-02-21 @ 22:46:17
URL: http://linnnissi.blogg.se
Postat av: zalina

hej snubbla in här :)
Skulle bli jätteglad om du vill kika in på min sida & tala om vilken frisyr du tycker jag skulle passa bäst i? :) Tack på förhand :)

2008-02-22 @ 00:46:41
URL: http://zalinakarlsson.blogg.se
Postat av: Adele Siljemark

Läs om mig, mitt liv och alla galna saker som händer runt omkring :)

2008-02-22 @ 04:04:59
URL: http://adelesiljemark.blogg.se
Postat av: Junitjej

Jag måste låta vår hund ta simpass någon dag. Jag tror det är en jättebra träningsform.

2008-02-22 @ 09:15:10
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: susanne m big.

Va mysigt de ser ut! hur kommer det sig att du simmar henne? är de bara för mys? Får sommar längtan! Kram Susanne!

2008-02-23 @ 00:04:11
Postat av: Lena

Susanne.... det är ren lyxaktivitet....

2008-02-23 @ 00:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0