Hoppande, pipande rottis!!

När vi kom in i Hundkurantens lokaler i går så blev Zyrran galen. Hon hade inte tid och vänta. Svansen gick, skutt och hopp, yl, pip och skall.

Hon såg lite förvånad ut när vi gick förbi rummet till lilla bassängen. Det var första gången vi skulle simma i stora bassängen. När hon insåg att loppet inte var kört så triggade hon till lite extra. det tog bara 2 minuter så var hela jag sjöblöt. Jag kände hur vattnet rann ner efter ryggen och vidare ner i byxorna. T-shirten kunde jag vrida ur och jag var glad över att det inte var minusgrader ute. Jag kan väl erkänna att jag hade tagit med mig en extra T-shirt men när vi skulle där ifrån så skulle jag behövt nya byxor också.

När vi var klara med simningen och jag duschade av henne så kom det in en liten tollare. Zyrran hade ingen som helst lust att gå hem utan ville i badet igen för att leka.

Hundkuranten har så smarta duschplatser för hundarna - dom är lite högre så man står väldigt bekvämt och tvättar av hundarna. Just nu försöker jag övertala Kenneht att just en sån variant borde vara smart att ha hemma - vi ska ju ändå renovera badrummet!!!!!  Min idé har inte gått hem hela vägen.... jag får jobba på den biten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0