En lugn helg

I morse när jag åkte till jobbet kändes det bra även om det var måndag. Stannade till på Statoil för att göra lite inköp. Personen i kassan är på ett strålande humör och upplyser mig om att det ska bli nästan 15 grader varmt ute..... Tack för upplysningen, sa jag och kände genast hur ångesten kom *ler*

Precis vad jag behöver höra när det är första arbetsdagen och jag skulle helst ha velat vända hem för att ta tillvara på sol och värme. Men det kanske blir fler bra dagar även när jag är ledig.

I fredags så träffades jag och några tjejer från jobbet. Åt en underbar middag med citronkyckling, lagom med vin och dessutom så tog Ulrika fram saxen och fixade till håret på mig. Det var behövligt.

image98Lördagen började med en härlig skogspromenad med Astrid och hennes hundar. Det blåste lite men det gjorde inte så mycket då det inte var speciellt kallt. Kom hem och hundarna fick vila och mat. Mitt på dagen tog jag en sväng till Botkyrka för att drilla sheltien i elitmomenten och han gick återigen kanonbra. Vi får hoppas på att jag har hittat "knappen".

Zyrran fick sig också en stund på planen med mig. Det är en enorm känsla att känna träningsglädje med Eddie igen och sen som grädde på moset även träna Zyrran. När vi var nöjda så åkte vi hem för att dricka lite kaffe ute på tomten i det fina vädret.

Kenneth lagade sladdarna till utebelysningen på uteplatsen eftersom Zyrran hade bitit av dom och jag fixade lite så det såg mindre skräpigt ut:-) Eddie låg och vilade i solen medans Zyrran for runt och tyckte att vi skulle kasta boll. Att tomten är lite för liten för det bryr hon sig inte om ett dugg.

Jenny m Gucci kom förbi och vi tog en kiss-runda. När vi sen gick in så var hundarna rätt så nöjda. En timme senare så pep Zyrran och Kenneth släppte ut henne. Hon var mindre bra i magen........

Fick ringa och ställa in spårträningen vi skulle ha på söndagen. Rottweiler blev satt på svält och sen var det bara att hålla tummarna.  Natten gick bra - hon sov .

Gick en sväng med svärmor och hennes James på morgonen och Zyrrans mage var helt ok men hon fick ingen frukost. Även på eftermiddagen så var hon bra i magen. Hon fick lite ris på kvällen och i morse så var riset utblandat med uppblötta kulor. Barnen är hemma och har sportlov så dom har fått regler om rastning av hundarna.

Kommentarer
Postat av: Kristiina & Lilo

Oooh vad jag längtar dit ...när jag ser barmarken..här är det snö så långt ögat når =(
Vi hade ynka fem plus en stund på dan i helgen , sen snöade det dagen efter........ Är det det som kallas lappsjuka ??????????

2008-02-25 @ 19:45:24
URL: http://puli.blogg.se
Postat av: Lena

Snö??? är det så det stavas???? Det var vårkänslor i helgen - pilutta dig *stor-flin*

Men du kommer ju ner och hälsar på nu i april och då får du också se våren:-)

//Lena

2008-02-25 @ 21:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0