Terminsavslutning på bevakningen

Igår träffades vi för att äta gott och prata lite om kommande aktiviteter under våren. Om allt vill sig så blir certprovet för bevakningen i slutet på maj. Vi ska även ha en övernattning i början på nästa år. I slutet på april kommer Södertälje Bk ha öppet hus och även tjänstehundssektorn kommer att närvara.

Naturligtvis så var jag på plats tidigare för att träna lydnad. I samma stund som jag börja styra bilen mot Södertälje så kom en massa snöblandat regn som mer och mer övergick i ren snö.

Med snö som föll och blev liggande på appellplanen så körde jag och Zyrran Lkl 2. Jag blev glad så hon med vädermaktern mot sig gjorde snygga, snabba lägganden, platsliggning gick bra med snö under magen. Jag hade ställt upp två rutor med förpreppade belöningar och det gick jättebra.

Apporteringen var bäst utav allt: Inget surfande på apporten, galopp in hela vägen och inget tugg - ler när jag tänker på det:-)

Tränade även på långa sträckor av framförgåendet och även här visade hon var skåpet skulle stå, stannade rakt och snyggt på kommando och inväntade antingen mig eller bollen *ler*.

Jag la även ett spår på appellplan med 3 föremål och slut. Det är intressant att se hur hon spårar i snön och hon hade en kanondag även där.

Idag har vi inte gjort ett smack - en snabb sväng i skogen hann vi med innan mörkret kom men det va allt.

I morgon har jag nya planer för mig och Zyrran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0